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Flarm Et Winpilot 7


jvasic

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Il faut bien sur brancher le PocketPC sur un FLARM ! :sick:

Ah ben merci alors je n'y avais pas pensé !

Sans rire - il doit avoir qq chose de différent d'un bête GPS sérei NMEA 183 2.0 ?

Encore merci :lol:

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Le FLARM envoie des séquences NMEA spécifiques.

Voir le FLARM Dataport

 

Sentences consist of NMEA-0183-standard GPRMC, GPGGA and GPTXT sentences and NMEA-0183-style proprietary sentences that start with PFLA, in addition to Garmin’s proprietary sentence PGRMZ. FLA has been officially assigned by NMEA as the FLARM manufacturer code on July 26, 2004.

..........

Sentence PFLAU

Syntax: PFLAU,<RX>,<TX>,<GPS>,<Power>,<AlarmLevel>,<RelativeBearing>,<AlarmType>, <RelativeVSep>,<RelativeHDist>

Meaning: Operating status and high priority intruder and obstacle data, especially on the most relevant target. This is the main sentence to be used for 3rd party applications. This sentence is especially designed for 3rd party applications with limited CPU performance. Do always track and parse this sentence as it is given the highest priority. Important information might be lost if you only parse PFLAA sentences. Obstacle warnings are only given in PFLAU. Note that no mode information is communicated from FLARM to 3rd party devices (e.g. warning vs. nearest mode, sound volume, suppression modes), i.e. 3rd party devices must maintain their own user dialogue for these settings. Inform the user when PFLAU is not received regularly, i.a. not for more than 2.8s.

Input / Output: only sent by FLARM

Availability on the extension port: always available, no configuration

Availability on the data port: depending on configuration (PFLAC,NMEAOUT)

Periodicity: sent once every second (1.8s at maximum)

Values:

<RX>

Number of devices currently received regardless of the horizontal or vertical separation, an integer from 0 to 99. If 0 then processing may be based on extrapolated historical data, i.e. there might be other traffic around. Do not expect to receive <Rx> PFLAA sentences, because the number might be higher or lower.

<TX>

Transmission status, 1 (hex31) for OK and 0 (hex30) for no transmission

<GPS>

GPS status, 1 (hex31) for 3d-fix and 0 (hex30) for no GPS reception

<Power>

Power status, 1 (hex31) for OK and 0 (hex30) for under- or over-voltage

<AlarmLevel>

Alarm level as assessed by FLARM

0 = no alarm (used for no-alarm traffic information)

1 = low-level alarm

2 = important alarm

3 = urgent alarm

<RelativeBearing>

Relative bearing in degrees from the own position and ground track to the intruder’s / obstacle’s position, an integer from -180 to 180. Positive values are clockwise. 0° indicates that the object is exactly ahead.

<AlarmType>

Type of alarm as assessed by FLARM

0 = aircraft traffic (used for no-alarm traffic information)

1 = silent aircraft alarm (displayed but no alarm tone)

2 = aircraft alarm

3 = obstacle alarm

<RelativeVSep>

Relative vertical distance in m, negative values indicate the target is lower, signed integer.

<RelativeHDist>

Relative horizontal distance in m, unsigned integer.

Example:

$PFLAU,3,1,1,1,2,-30,2,-32,755*

FLARM is working properly and currently receives 3 other aircraft. The most dangerous of these aircraft is at 11 o’clock position 32m below and 755m away. It is an important alarm.

$PFLAU,2,1,1,1,0,,0,,*

FLARM is working properly and receives two other aircraft. They are both out of range.

Modifié par D-5434

Olivier

Delta Omega

.............

- Eh! qu'aimes-tu donc, extraordinaire étranger?

- J'aime les nuages... les nuages qui passent... là-bas... là-bas... les merveilleux nuages!

Charles Baudelaire, L'étranger

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  • 2 semaines après...

Et il fait quoi exactement le WinPilot 7 quand il reçoit une alarme FLARM?

Sur le site de WP, on parle juste d'un son, mais rien de plus.

Or, le boîtier FLARM émet déjà une alarme sonore. Je ne vois pas l'intérêt de rajouter un son suplémentaire qui serait émis par le PDA.

A moins que l"indication ne précise la direction du traffic conflictuel. Par exemple "Traffic à 3 heures, en haut".

Est-ce qu'il y a une indication de la position du traffic dangereux sur la moving map?

Est-ce que quelqu'un a déjà testé en vol?

 

Merci.

Jean-Marc Franssen
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A moins que l"indication ne précise la direction du traffic conflictuel. Par exemple "Traffic à 3 heures, en haut".

Est-ce qu'il y a une indication de la position du traffic dangereux sur la moving map?

Réponse OUI aux deux questions.

 

Vas voir sur ce document

Dans ce document, tu peux cliquer sur l'image http://www.delta-omega.com/lignes/winpilot/photos/flarm_1.jpg

et entendre un exemple de son (en Anglais) trafic 1h au dessus.

C'est facile de faire des sons en Français, ce sont des fichiers .Wav

Modifié par D-5434

Olivier

Delta Omega

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Charles Baudelaire, L'étranger

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  • 2 semaines après...
  • 2 mois après...
Invité Patrick Velluz

Bonjour,

 

comment peut-on modifier ou enlever l'étiquette qui indique la proximité d'un autre aéronef? Cette étiquette reste en permanence à côté du planeur au milieu de l'écran, même s'il n'y a pas d'alarme et ça me dérange.

 

Merci et bons vols,

PV

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